Dlaczego Twoja strona musi być responsywna?

Znasz na pewno powiedzenie „Jak cię widzą tak cię piszą”. Trawestując je z punktu widzenia e-commerce, można napisać, że im lepszą, nowocześniejszą masz stronę internetową, tym większe szanse na pozyskanie klienta, ergo, zarobienie pieniędzy. Tylko jaka strona obecnie jest lepsza, zapytasz? Odpowiedź jest krótka, responsywna.

E-konsument

Amerykanie mają wiele celnych powiedzonek, pasujących do przeróżnych sytuacji. Wiele z nich ponadczasowych, które z powodzeniem można wykorzystać w czasach eksplozji internetowych biznesów. „Dostosuj się lub zgiń” albo „Skoro nie możesz ich pokonać, przyłącz się do nich” świetnie pasują do tego tekstu. Faktowi, że coraz więcej biznesów, transakcji będzie przeprowadzanych w cyberprzestrzeni, nie da się zaprzeczyć. Nie sposób nie zauważyć również tego, że konsumpcja internetu zmieniła się i zmieniać będzie. Kiedyś strony wszyscy przeglądali na PC, potem laptopach, krótkie zamieszanie na rynku wywołały netbooki. Następnie przyszła era tabletów i smartfonów, a kto wie, na co wynalazcy wpadną za 10 lat. Jeszcze na początku i w pierwszych latach XXI wieku z Internetu większość korzystała tylko w pracy lub w domu. Dziś online można bez problemu być 24/7.

Rozsądny i responsywny

Trawestując tytuł oscarowego filmu „Rozważna i romantyczna” koniecznie trzeba podkreślić kluczową kwestię – albo będziesz rozsądny i zainwestujesz w stronę responsywną, albo z czasem wejdziesz do e-skansenu. To kosztuje, dlaczego miałbym to robić?! Pewnie wielu zada sobie to pytanie. Kontrargument można sformułować w postaci kilku pytań – masz coś przeciwko temu, aby zwiększyć swoje szanse na pozyskanie nowych klientów, na zarobienie większych pieniędzy, może nawet na większe inwestycje i na stworzenie nowych miejsc pracy? Zapewne na te pytania przedsiębiorca przy zdrowych zmysłach stanowczo odpowie „nie”. Na pewno musi takiej odpowiedzi udzielić osoba, która twierdzi, że podąża za nowymi technologiami i zdaje sobie sprawę z tego, że rzeczywistość wokół niej się zmienia. Pamiętaj, patrz oczami klienta, analizuj, wyciągaj wnioski. Jeżeli jakiś pomysł został powielony miliony razy, zapewne nie stało się to bez przyczyny.

Co to jest plus trochę statystyki

Responsywna strona internetowa to strona tak skonstruowana, że jest wygląd dostosowany jest do urządzenia, na którym jest otwierana. Innymi słowy, bez względu na to, czy skorzystasz z PC czy ze smartfona, wyświetli się tak samo dobrze. Jej układ zmienia się w sposób elastyczny w zależności od rozdzielczości ekranu. Na urządzeniu mobilnym nie będziesz widział, na przykład, górnych bannerów, takiego samego menu jak na PC. Zbędne elementy po prostu się nie wyświetlą na smartfonie albo tablecie. Skrótowo responsywne witryny określa się RWD (od Responsive Web Design).

 

Userzy są coraz bardziej wymagający, korzystają coraz częściej ze smartfonów i tabletów, do tego coraz więcej robią zakupów/transakcji online i oczekują, że będą w stanie zrobić to bez przeszkód. Mało tego urządzenia mobilne to nierzadko narządzie pracy. Miej to w pamięci i zadbaj, aby twoja strona/strona twojej firmy była dostosowana do różnych urządzeń. Z biznesowego punktu widzenia, koszty aktualizacji i utrzymania strony typu RWD będą mniejsze, łatwiej będzie dotrzeć do klienta no i przede wszystkim zyska wizerunek twojej firmy, jako przedsiębiorstwa nowoczesnego, idącego z duchem czasu. Last but not east – wujek Google bardzo lubi strony responsywne i nagradza je wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania!

Na koniec trochę danych z raportu mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute. Wynika z niego, że:

  • 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne,
  • Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z internetem
  • Ponad 40 proc. Polaków świadomie i aktywnie korzysta z różnych aplikacji mobilnych,
  • 37 proc. internautów robi zakupy mobilne,
  • 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach,
  • 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *